Upozornenie pre zákazníkov v súvislosti s nepreberaním zásielok
Vážení zákazníci,
veľmi nás teší, že ste navštívili stránky nášho e-shopu CD-Bazar.sk. Dúfame, že si z našej bohatej ponuky niečo vyberiete. Je pre nás samozrejmosťou vybaviť vašu objednávku ihneď po jej prijatí do systému a následne Vami vybraný tovar doručiť v čo najskoršom možnom termíne na Vami zadanú adresu. S touto činnosťou sú však spojené náklady, ktoré nám vznikajú, a to od času spracovania objednávky až po doručenie zásielky k vám.
V prípade, že Vy ako zákazník zásielku nepreberiete, a to bez akéhokoľvek oznámenia, zdôvodnenia, ospravedlnenia, poprípade zrušenia objednávky, musíme znášať všetky náklady na jej zaslanie a spätné vrátenie, vrátane tzv. návratného. Niekedy sa stane, že zákazník, ktorý zásielku neprevzal prvýkrát, nás kontaktuje s dôvodom, prečo zásielku neprevzal a žiada nás o jej znovuzaslanie s tým, že ju tentokrát už prevezme. Ale stáva sa, že zásielku neprevezme ani druhý raz, a nám tým vzniknú dvojnásobné náklady. Keď takýchto zákazníkov spätne kontaktujeme, zvyčajne nereagujú. Ku všetkým zákazníkom pristupujeme rovnako podľa hesla "Náš zákazník, náš pán!". Snažíme sa všetky požiadavky od zákazníkov vybaviť k ich úplnej spokojnosti, aby sa do nášho e-shopu radi vracali. Preto nás mrzí, keď sa niektorí zákazníci správajú takto nezodpovedne. Takýmto spôsobom nám vznikajú len zbytočné a nemalé náklady, ktoré musíme znášať my ako predávajúci, aj keď by ich mal znášať kupujúci, ktorý zásielku neprevzal! Takýto zákazník - nepreberač zásielok svojím konaním porušuje svoje povinnosti, o ktorých pojednáva samotný zákon § 420 ods. 1 Občianskeho zákonníka (zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov), ktorý stanovuje, že „každý zodpovedá za škodu, ktorú spôsobil porušením právnej povinnosti“.
V zmysle našich obchodných podmienok, ktoré nájdete na našej stránke v sekcii Obchodné podmienky, uskutoční zákazník objednávku e-mailovou formou, čím dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy. Ak zákazník po doručení potvrdenia objednávky nemá záujem o ďalšiu spoluprácu, t.j. netrvá na zaslanej objednávke, je povinný nám to ihneď oznámiť e-mailovou formou a to na info@cd-bazar.sk. Týmto úkonom sa predmetná kúpna zmluva zruší. Ak zákazník zruší objednávku ešte pred odoslaním tovaru, ani jednej strane tým nevzniknú žiadne náklady ani škoda. Ak ale zákazník zruší objednávku až po odoslaní tovaru, je povinný znášať náklady s tým spojené, t.j. náklady v súvislosti so zaslaním a vrátením tovaru, tak ako to je uvedené v našich obchodných podmienkach.
Upozorňujeme, že v prípade, ak zákazník zásielku jednoducho nepreberie, nedochádza automaticky k zrušeniu objednávky alebo zmluvy, ale zákazník tým porušuje svoje základné povinnosti, z čoho pre neho vyplývajú určité dôsledky. Ak teda zákazník nezruší objednávku hore uvedeným spôsobom a zásielku neprevezme, máme v zmysle obchodných podmienok nárok požadovať si od neho zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 20,- € a náhradu všetkých s tým súvisiacich nákladov. Pokiaľ nám však zákazník do 5 pracovných dní od vrátenia zásielky uhradí s tým súvisiace náklady, sme ochotní mu zmluvnú pokutu odpustiť. V prípade, že by nás taký zákazník znova kontaktoval a požadoval by opätovné zaslanie zásielky, zašleme mu požadovaný tovar opäť len vtedy, ak nám vopred uhradí kúpnu cenu tovaru vrátane všetkých nákladov súvisiacich s prvým zaslaním zásielky, jej vrátením a opätovným zaslaním, pričom v takom prípade nebudeme požadovať zmluvnú pokutu. Navyše, zákazník, ktorý zásielku nepreberie a nevyrovná nám s tým súvisiace náklady, bude zverejnený na našej stránke v zozname "Zoznam nepreberačov" v sekcii "BLACKLIST" až do doby, kým nám neuhradí všetky s tým súvisiace náklady vrátane zmluvnej pokuty.
Našim zámerom nie je vymáhať zmluvné pokuty, náhrady škody a pod., ak sú naši zákazníci zodpovední a féroví. Naším zámerom je vychádzať všetkým zákazníkom bez rozdielu maximálne v ústrety a dosiahnuť tým obojstrannú spokojnosť. Ak sa ale zákazníci správajú nezopovedne a tým nám vzniká zbytočná škoda a náklady navyše, sme pripravení si uplatňovať voči nim všetky s tým súvisiace náhrady škody a takisto aj zmluvné pokuty.
Všetkých zákazníkov týmto upozorňujeme na následky neprevzatia zásielok:
-uhradenie nákladov zo strany zákazníka - nepreberača súvisiacich so zaslaním a vrátením zásielky,
-náhrada spôsobenej škody zo strany zákazníka - nepreberača,
-uplatnenie zmluvnej pokuty v súlade s obchodnými podmienkami,
-vyradenie zákazníka - nepreberača z evidencie nášho e-shopu až kým si nevyrovná svoje záväzky,
-zverejnenie zákazníkov - nepreberačov na našej stránke v zozname "Zoznam nepreberačov", v sekcii "BLACKLIST",
- po vyrovnaní všetkých záväzkov budú zákazníci - nepreberači z tohto zoznamu vymazaní.
Pevne veríme, že nepreberačov zásielok bude čo najmenej, prípadne žiadni, aby sme všetky naše sily, čas a prostriedky mohli venovať vybaveniu Vašich objednávok k obojstrannej spokojnosti.